Valy

Valy

sâmbătă, 21 aprilie 2012

Traseu Romania - Spania - Romania - Un nou Drum, o alta poveste…



Revenirea in Romania este si a fost mereu o mica ecuatie de gradul 2.Totul incepe de la alegerea traseului.In urma unei scurte cautari exista cam 3 variante ,diferentierea se face in fuctie de numarul de KM , costurile de autostrada iar un ultim criteriu, calitatea drumului.
Romania – Spania
Romania (Iasi – Oradea) – Ungaria ( Budapesta ) – Slovenia (Ljubljana) – Italia (Monaco) – Franta (Perpignan) – Spania (Barcelona – Madrid) – costuri destul de ridicate, nu mai retin bine, da asa in mare:
Romania: cu plecare din Iasi, in functie de masina si consum, cam iesi cu un plin, ideal si bine este sa iti faci plinu la iesire, pentru ca la unguri e scump combustibilul si plus ca trebuie sa platesti in moneda lor, forenti si daca ai numai euro te cam pacalesc,spun ce am auzit;
Ungaria o strabati cam in 6 ore, la vama trebuie sa iti cumperi rovigneta;drum slabut pana in apropiere de Budapesta, foarte bun dupa si de fapt pana in Spania;
Slovenia la intrare e necesar cumpararea rovignetei si ultima tara dealtfel unde mai este necesara;ce am observat in Slovenia ca GPS mai da eroare, deci mare grija;drumul de o calitate buna;
Italia – numai autostrada , multe tunele si multi banuti pentru taxele de autostrada, undeva la vreo 50 de euro;
Franta – la fel ca si in Italia;diferenta este ca prin Franta sunt vanturi destul de puternice,daca nu ai masina mai grea o sa simti cum te impinge vantul;)cam aceleasi taxe de drum – 50 de euro
Spania – final de traiect, daca alegi autostrazile cu plata, undeva la 30 de euro.
Totalul pe aceasta ruta, a ajuns undeva la 500 de euro cu aproximatie, 3400 de km.

...Spania - Romania..


TRASEU PUNCTE IMPORTANTE :

SPANIA: taxe de autostrazi: aprox: 30 euro, alimenteaza inainte de iesire
1 – BURGOS    →  2 – ELBAR ( CARE NU SE VEDE PE HARTA)  →   3 – IRUN ( A 63)  →  4 – BAYONE →

FRANTA: taxe de autostrazi aprox: 30 euro
5 – BORDEAUX  (pe directia Paris)  →    2 – ANGOULERME  ( N 10 )  →  3 – LIMOGES ( N 145 sau D 940 )  →     4 - BELLAC  →   5 – GUERET  → 6 -  MOUNT LUCON(iesire SPRE MACON  pe N79 sau  N70 - pentru a evita o zona ft aglomerata)   SI LA ROTUNDA A 4 IESIRE  →   7 – MOINS   →     8 – CHALON SUR SAONE    → 9 – DOLE ( pana la semafor)  →    
10 – BECANCON ( A36 ) →   11 – MULHOUSE  ( A36 ) →  

GERMANIA: liber,sa nu uiti sa alimentezi inainte de ungaria
12 – FREIBURG ( A5 ) →   13 – STRASBOURG  →  14 - KARLSRUHE ( A8 - E PARTEA DE SUS)   →  15 – STUTTGART   → 16  – MUNCHEN  ( A8 ) → NURREMBERG 

AUSTRIA: vigneta care o cumperi dupa ce treci de Munchen (15 euro)    17 – SALZBURG ( A1) → 18  – LINZ      19  – WIEN ( A1)  

UNGARIA: vigneta in benzinariile Shell(15 euro)
→ 20 – BUDAPESTA ( M4 SPRE SZEGHED) → 21 – SZOLNOK   →   22  – PUSPOKLADANY  → 23  – BERETTYOUJFALU  → 24  -  ORADEA
Si vigneta in Oradea pt Romania














3 comentarii:

  1. garantez economia a cel putin 150 de euro pe traseul spania - romania, evitand taxele de pe autostrazi...spun asta prin propria experienta...iar ca durata, mai mult cu 4 ore decat traseul de plecare....

    RăspundețiȘtergere
  2. sal, costul total de 500euro a fost pentru drumul Roamania-Spania-Romania?
    Poti preciza cu ce masina, motorizare ai fost?

    RăspundețiȘtergere
  3. nup....doar spania - romania ajunge undeva la 400 de euro pe traseul mai sus mentionat. L-am parcurs cu un Opel Vectra cu motor de 2000 cm, diesel.
    Romania-Spania am plecat cu Peugeot 207, motor de 1,4 benzina si m-a ajuns undeva la 500 de euro pe varianta prin Italia si Franta.Ajungi cu 5 ore mai repede si nu mergi doar pe autostrada.

    RăspundețiȘtergere