Revenirea in
Romania este si a fost mereu o mica ecuatie de gradul 2.Totul incepe de la
alegerea traseului.In urma unei scurte cautari exista cam 3 variante
,diferentierea se face in fuctie de numarul de KM , costurile de autostrada iar
un ultim criteriu, calitatea drumului.
Romania –
Spania
Romania (Iasi
– Oradea) – Ungaria ( Budapesta ) – Slovenia (Ljubljana) – Italia (Monaco) –
Franta (Perpignan) – Spania (Barcelona – Madrid) – costuri destul de ridicate,
nu mai retin bine, da asa in mare:
Romania: cu
plecare din Iasi, in functie de masina si consum, cam iesi cu un plin, ideal si
bine este sa iti faci plinu la iesire, pentru ca la unguri e scump
combustibilul si plus ca trebuie sa platesti in moneda lor, forenti si daca ai
numai euro te cam pacalesc,spun ce am auzit;
Ungaria o
strabati cam in 6 ore, la vama trebuie sa iti cumperi rovigneta;drum slabut
pana in apropiere de Budapesta, foarte bun dupa si de fapt pana in Spania;
Slovenia la
intrare e necesar cumpararea rovignetei si ultima tara dealtfel unde mai este
necesara;ce am observat in Slovenia ca GPS mai da eroare, deci mare
grija;drumul de o calitate buna;
Italia –
numai autostrada , multe tunele si multi banuti pentru taxele de autostrada,
undeva la vreo 50 de euro;
Franta – la
fel ca si in Italia;diferenta este ca prin Franta sunt vanturi destul de
puternice,daca nu ai masina mai grea o sa simti cum te impinge vantul;)cam
aceleasi taxe de drum – 50 de euro
Spania –
final de traiect, daca alegi autostrazile cu plata, undeva la 30 de euro.
Totalul pe
aceasta ruta, a ajuns undeva la 500 de euro cu aproximatie, 3400 de km.
...Spania - Romania..
TRASEU PUNCTE IMPORTANTE :
SPANIA: taxe de autostrazi: aprox: 30 euro, alimenteaza inainte de
iesire
1 – BURGOS → 2 – ELBAR ( CARE NU SE VEDE PE HARTA) → 3 –
IRUN ( A 63) → 4 – BAYONE →
FRANTA: taxe de autostrazi aprox: 30 euro
5 – BORDEAUX (pe directia
Paris) → 2 – ANGOULERME ( N 10 )
→ 3 – LIMOGES ( N 145 sau D 940
) →
4 - BELLAC → 5 – GUERET
→ 6 - MOUNT LUCON(iesire SPRE
MACON pe N79 sau N70 - pentru a evita o zona ft
aglomerata) SI LA ROTUNDA A 4 IESIRE → 7 –
MOINS → 8 – CHALON SUR SAONE → 9 – DOLE ( pana la semafor) →
10 – BECANCON ( A36 ) → 11
– MULHOUSE ( A36 ) →
GERMANIA: liber,sa nu uiti sa alimentezi inainte de ungaria
12 – FREIBURG ( A5 ) → 13
– STRASBOURG → 14 - KARLSRUHE ( A8 - E PARTEA DE SUS) → 15 – STUTTGART → 16 – MUNCHEN ( A8 ) → NURREMBERG
AUSTRIA: vigneta care o cumperi dupa ce treci de Munchen (15 euro) → 17 – SALZBURG ( A1) → 18 – LINZ
→ 19 – WIEN ( A1)
UNGARIA: vigneta in benzinariile Shell(15 euro)
→ 20 – BUDAPESTA ( M4 SPRE SZEGHED) → 21
– SZOLNOK → 22 –
PUSPOKLADANY → 23 – BERETTYOUJFALU → 24 -
ORADEA
garantez economia a cel putin 150 de euro pe traseul spania - romania, evitand taxele de pe autostrazi...spun asta prin propria experienta...iar ca durata, mai mult cu 4 ore decat traseul de plecare....
RăspundețiȘtergeresal, costul total de 500euro a fost pentru drumul Roamania-Spania-Romania?
RăspundețiȘtergerePoti preciza cu ce masina, motorizare ai fost?
nup....doar spania - romania ajunge undeva la 400 de euro pe traseul mai sus mentionat. L-am parcurs cu un Opel Vectra cu motor de 2000 cm, diesel.
RăspundețiȘtergereRomania-Spania am plecat cu Peugeot 207, motor de 1,4 benzina si m-a ajuns undeva la 500 de euro pe varianta prin Italia si Franta.Ajungi cu 5 ore mai repede si nu mergi doar pe autostrada.